Article header image

Storingen bij NPO Start en NPO Start Plus

Duizenden abonnees van NPO Start en NPO Start Plus ondervinden al wekenlang technische problemen bij het gebruik van de publieke videodienst. Ze kunnen niet inloggen of hun verbinding wordt verbroken. De NPO gaat gedupeerden compenseren, zo meldt NRC.

Sinds begin 2020 zijn er veel problemen met inloggen, vooral in de app op telefoons. De NPO bevestigt het euvel: “Momenteel zijn er verschillende problemen met het inloggen op NPO Start en NPO Start Plus”. De eerste is de gratis kijkservice, voorheen Uitzending Gemist; de tweede de betaalde dienst. “Het kan voorkomen dat je verschillende foutmeldingen krijgt, waaronder ‘Combinatie wachtwoord en e-mailadres niet bekend’”, meldt de NPO.

“De inlogproblemen doen zich met name voor tijdens piekbezoeken, zoals afgelopen weekend waarbij miljoenen mensen tegelijkertijd de dienst bezochten voor het schaatsen en het terugkijken van Wie is de Mol? en Heel Holland Bakt”, aldus de woordvoerder. Er is nu wel een oorzaak en oplossing voor de grote storing gevonden, maar de NPO noemt die ‘voorlopig’. Abonnees die zich melden met aantoonbare storingen, krijgen van de serviceafdeling een maand gratis kijken naar NPO Start Plus.

Bron: NRC/BM

Bericht delen