dinsdag 16 januari 2018

MTV EMA 2015 als virtual reality live-stream

Aan de vooravond van MTV’s grootste internationale muziekevenement van het jaar, maakt MTV bekend dat fans de MTV EMA 2015 op nieuwe manieren kunnen beleven. MTV zal de red carpet pre-show en de volledige main show uitzenden via een virtual reality-stream die kijkers wereldwijd kunnen volgen via de MTV EMA app.

MTV EMA 2015 vindt op zondag 25 oktober plaats in Milaan om 21.00 uur en de red carpet pre-show begint om 18.45 uur.

De zender is ook een samenwerking aangegaan met Instagram en backstage hebben internationale muziek- en internetsterren de mogelijkheid om tijdens het gehele event exclusieve beelden en video’s te plaatsen, geïnspireerd door Instagram’s nieuwe Boomerang-app. Tevens introduceert de zender MTV Canvas als onderdeel van de tweede fase van haar internationale rebranding. Dit is een nieuwe tool op MTVbump.com waarmee het publiek kan spelen met popcultuur en spots kan maken en insturen die mogelijk op MTV’s internationale zenders in 160+ landen te zien zullen zijn.

MTV EMA 2015 is de eerste internationale muziek awardshow die het live virtual reality-kijken volledig integreert zowel de red carpet pre-show en de main show, waardoor fans dichtbij hun favoriete muziek en sterren kunnen komen in real-time. Via verschillende camera’s op de rode loper en in de main show kunnen fans over de hele wereld kiezen wat ze willen zien en op deze manier een unieke en individuele virtual reality-beleving ervaren.

Het is te bekijken via de MTV EMA 2015 app (te gebruiken op iOS 8 en hoger en Android 4.4 en hoger) en in combinatie met de makkelijk te gebruiken kartonnen bril lijkt het voor de fans alsof ze aan de rode loper staan of de show zelf meemaken. Zonder de viewer kunnen fans nog steeds een 360-graden kijkervaring beleven via de MTV EMA app.

“We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om ons publiek te betrekken en grenzen te overschrijden. MTV EMA is één van de belangrijkste internationale evenementen van het jaar, dus het is voor ons logisch om onze kijkers om deze manier via virtual reality bij het evenement te betrekken”, zegt Bob Bakish, Directeur en CEO van Viacom International Media Networks. “Met het in virtual reality uitzenden van het volledige event, als eerste internationale muziek awardshow, geven we jonge mensen over de hele wereld een plek vooraan bij de muziek, artiesten en onverwachte momenten die de show bijzonder maken.”

Bron: Viacom International Media Networks

Bericht delen