Kijkcijfers exploderen bij streamingdiensten DutchChannels
Meer kijkers dan ooit, meer kijkuren dan ooit. DutchChannels, het Nederlandse antwoord op Netflix, zag afgelopen maand een ruime verdubbeling van het aantal kijkers en kijkuren. “De kijkcijfers van onze platforms New Faith Network en WithLove zijn in een recordtijd geëxplodeerd”, meldt Henk Bout, CEO en medeoprichter van DutchChannels.
Met een nog groter internationaal aanbod aan sterke titels en actuele eigen content is DutchChannels de afgelopen weken razendsnel ingesprongen op de ontwikkelingen na de uitbraak van het coronavirus. “Het is duidelijk dat onze platforms in een behoefte voorzien op dit moment”, constateert Henk Bout.
DutchChannels ging in 2018 van start met de streamingdiensten New Faith Network en WithLove. In tegenstelling tot andere streamingdiensten werkt DutchChannels met special interest platforms. Door deze doelgroepenaanpak krijgen leden films, series en programma’s aangeboden uit hun favoriete genre. Ze betalen niet onnodig voor content die buiten het interessegebied valt. Op deze manier blijven de abonnementskosten ver onder die van de concurrentie. Henk Bout: “Wij denken vanuit specifieke doelgroepwensen waardoor onze content veel beter aansluit bij de beleving van onze klanten dan algemene streamingdiensten als Videoland en Netflix. Steeds meer mensen ontdekken dat voordeel.”
New Faith Network is met ruim 1.200 films en series inmiddels uitgegroeid tot de grootste aanbieder van christelijke films wereldwijd. Met een 8,9 als gemiddeld rapportcijfer wordt met name de eigen content uitzonderlijk hoog gewaardeerd. WithLove onderscheidt zich door het aanbod van honderden films en series waarbij de romantiek centraal staat.
Hoop en liefde, het zijn de thema’s die ons extra raken in deze onzekere periode. “Vanaf half maart hebben we een ongekend aantal kijkers weten te vermaken met interessante films die een duidelijke boodschap dragen. Met titels als Saved by Grace, The Perfect Stranger, Samson, The Passion of the Christ bij New Faith Network en Hartenstraat, Cup of Love, Cedar Cove en Trattoria bij WithLove zijn alle records sinds de start van DutchChannels verbroken. Met onze services bieden we perspectief en aangename afleiding en die mix slaat meer dan ooit aan”, aldus Henk Bout.
DutchChannels distribueert films, series en eigen videoproducties in inmiddels zes landen onder verschillende merken waaronder New Faith Network, WithLove, FoodMakers en VoorstellingGemist met shows van nationale en internationale cabaretiers en stand-up comedians. Onder de naam Flixy heeft DutchChannels tevens video streamingdiensten voor het basisonderwijs. DutchChannels is gevestigd in Hilversum.
Bron: DutchChannels/BM