Article header image

Cross Media Café over Data en AI voor media

Media Perspectives en Beeld en Geluid organiseren gezamenlijk het Cross Media Café. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar steeds de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, in de breedste zin van het woord, worden gepresenteerd.

Het eerste Cross Media Café van 2020, op dinsdag 11 februari in Beeld en Geluid, zet de focus op Artificial Intelligence. Hoe kan AI de media ondersteunen? Wat meet je, waarom meet je dat en hoe zet je dat om naar intelligente systemen?

Hieronder het programma:

Wat kun je doen met AI? (14.00 – 15.15 uur)
Jim Stolze, oprichter van Aigency en initiatiefnemer van de Nationale AI Cursus
Gijs van Beek van Textgain: analyseert zelfstandig met algoritmen teksten
Tess den Uyl van FaceReader Online: analyseert emoties op basis van gezichtsuitdrukkingen
Frank Visser van Media Perspectives vertelt onder meer over de ontwikkeling van ethische richtlijnen voor AI in media

Hoe zetten mediabedrijven AI in? (15.45-17.00 uur)
Vincent Koops werkt voor RTL Nederland aan onder meer AI generated promos
Karen van Dijk is bij VPRO initiatiefnemer van de AI Songcontest: kan je met AI een winnend nummer schrijven voor het Eurovisie Songfestival?
Anne Schuth van DPG Media vertelt over de inzet van AI voor het personaliseren van pushberichten, mailings en de Volkskrant-website

Meer informatie en tickets.

Bron: Beeld en Geluid/BM

Bericht delen