Blue Talk met twee Taco's
Voor het internetkanaal Blue Shots TV werkt Broadcast Magazine mee aan de serie Blue Talk, waarin Ronnie Overgoor beleidsbepalers uit de mediabranche interviewt. Ditmaal waren dat Taco Ketelaar, CEO BlazHoffski, en Taco Zimmerman van Tuvalu Media.
Blue Shots TV is het internet tv-station voor professionals uit de wereld van marketing, media en internet, met programma’s waarin professionals praten over hun vak, ontwikkelingen en trends. Na Jan Slagter van Omroep MAX en Rudy Stroink van TCN schoven deze keer Taco Ketelaar en Taco Zimmerman aan in de serie Blue Talk. Laatstgenoemde ging onder andere in op de grenzen aan en in televisieprogramma’s. “Die schuiven op. Toen Big Brother begon, was dat een heftig format en nu is het onschuldig. Bij onze programma’s DNA Onbekend en Babyboom dacht men ook dat we over grenzen zouden gaan, want wie had gedacht dat we gezamenlijk naar de uitslag van een DNA-test zouden kijken of je vader wel je vader is? Maar als het integer wordt gemaakt, is het goed. We zullen blijven opschuiven en waar houdt dat op? Wanneer krijg je de eerste zelfmoord op tv? Dat is de vraag.”
Er zal nog meer consolidatie plaatsvinden en er komen nog een paar grote partijen naar Nederland, voorspelde Zimmerman. Warner Bros. International heeft dat inmiddels gedaan en nam een meerderheidsbelang in producent BlazHoffski. CEO Taco Ketelaar ging in op die deal, keek terug op zijn verleden bij onder andere 2waytraffic en Sony en blikte ook in de toekomst. “Het businessmodel van formats blijft wel bestaan, ook al omdat de televisiekijktijd blijft stijgen. Door steeds meer devices om ons heen en catch up tv als Uitzending Gemist worden rechten alleen maar belangrijker, omdat content alle kanten op gaat. Als producent moet je daarin meedoen. Want je bouwt merken, ieder format is een merk.”
Het interview met Taco Zimmerman komt 4 november op www.blueshots.tv.
Bron: Broadcast Magazine