Article header image

YouTube-fenomeen Saskia’s Dansschool werkt samen met ODMedia Group

Saskia van Dijk besloot 3 jaar geleden haar eerste YouTube dancefilmpje te uploaden. Nu is Saskia’s Dansschool één van de grootste Nederlandse YouTube kanalen met meer dan 5,5 miljoen abonnees en meer dan 1,4 miljard views wereldwijd. Het is dan ook het moment voor een nieuwe stap in het succesverhaal van Saskia’s Dansschool.

Saskia’s Dansschool is een begrip voor veel kinderen en ouders die dagelijks meedansen en swingen op de uitnodigende opzwepende choreografieën uitgevoerd door professionele leraressen en andere kinderen. Niet alleen in de Benelux, maar ook in regio’s als Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië dansen de kinderen mee, getuige de tientallen filmpjes die dagelijks worden ingestuurd door volgers van Saskia’s Dansschool.

Saskia’s Dansschool heeft op YouTube als doel kinderen aan het sporten en dansen te krijgen, door de YouTube-choreo’s merken kinderen snel dat ze de dansles na kunnen en doen en daar plezier aan beleven. Saskia van Dijk: “Door de samenwerking met Expoza, een dochteronderneming van de ODMedia Group, kunnen we ons verder digitaal ontwikkelen op de netwerken waar we al aanwezig zijn, YouTube in het bijzonder. De combinatie van kennis en techniek van Expoza maakt dat we ervan overtuigd zijn onze volgers nog meer plezier te kunnen bieden en hier meer interactieve componenten aan toe te voegen.”


Deze video van Saskia’s Dansschool is inmiddels 93 miljoen keer bekeken

Sjef Pijnenburg van Expoza zegt: “Wij vertegenwoordigen het grootste Benelux YouTube netwerk op kindergebied en zijn dan ook ongelofelijk trots dat we ook Saskia kunnen verwelkomen in ons snel groeiende netwerk. Als specialisten in het lanceren, uitbouwen en cureren van kinderkanalen hebben we enorm veel zin in het helpen met het verder uitbouwen van haar boodschap en haar ook te voorzien van strategieën bij de verdere ambities qua digitale distributie.”

Bron: ODMedia Group/BM

Terug naar overzicht