Review NAB en Hollandse Avond
Ruim 103.000 bezoekers kwamen ditmaal naar de NAB Show in Las Vegas, de grootste beurs in zijn soort met zo’n 1.875 bedrijven die hun technische waar uitstalden op 93.000 vierkante meter. Er waren ook zeker 250 landgenoten aanwezig.
Zoals verwacht was Ultra HD 4K de grote trend, net als IP en High Dynamic Range. Maar waar de NAB (net als IBC) zich voorheen vooral richtte op de traditionele broadcastindustrie zie je de laatste jaren steeds meer aandacht voor techniek die zogeheten prosumers zoals YouTubers gebruiken om content te maken of te consumeren.
Na vijf jaar afwezigheid werd tijdens de NAB ook weer een Hollandse Avond/Dutch Evening georganiseerd aan het zwembad van het Treasure Island hotel. De locatie was ideaal voor een avondje netwerken onder het genot van food & beverage. Zonder uitzondering kreeg de organisatie veel lof voor de gewaardeerde happening, die mogelijk werd gemaakt door vijftien bedrijven.
Alles over de NAB en de Hollandse Avond is terug te vinden in de juni-editie van Broadcast Magazine. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.
Bron: Broadcast Magazine