Article header image

NEP zoekt 50 nieuwe collega’s

NEP begon dit jaar, in samenwerking met MBO College Hilversum, de opleiding Mediatechnologie, werft continu nieuwe collega’s en houdt zaterdag 2 juli weer een ‘speeddate’ omdat het bedrijf op zoek is naar 50 nieuwe collega’s. Het facilitaire bedrijf wil meer aandacht voor IT-ers in de mediabranche omdat zij een steeds belangrijkere rol spelen bij de totstandkoming van content.

De mediawereld is in rap tempo gedigitaliseerd en de vraag naar IT-specialisten is enorm, aldus NEP. De Nederlandse media-industrie behoort tot één van de meest vooruitstrevende ter wereld. Er wordt veel ontwikkeld en geïnnoveerd op het gebied van productie, studio-automatisering, formats en de verwerking van videocontent. Ook NEP transformeert, dankzij geavanceerde IT-expertise, de manier waarop video wordt gecreëerd, beheerd en gedistribueerd – wereldwijd. IT speelt hierin een belangrijke rol.

Met diverse opleidings- en wervingsprogramma’s wil NEP (aanstormend) talent opleiden en verder professionaliseren, om vast te houden of de wereld in te sturen. Daarmee verwacht NEP de hele media-industrie een boost te geven en op hoog niveau te blijven opereren. Dankzij diverse samenwerkingsverbanden, ook tussen partijen op het Media Park, kan NEP jaarlijks zo’n 60 stagiaires scholen, waarvan bijna de helft in dienst komt.

NEP The Netherlands groeit in 2016 qua aantal medewerkers met bijna 20 procent. Om die nieuwe collega’s op korte termijn te werven, organiseert NEP op zaterdag 2 juli een Speeddate-dag op het Media Park. Tijdens deze sessie ligt de nadruk op IT-gerelateerde vacatures. De kandidaten krijgen een rondleiding en mogelijk direct een dienstverband aangeboden.

Daan van Pelt, HR-directeur bij NEP: “Onze diensten draaien voornamelijk op eigen mensen, met passie voor en affiniteit met de media-industrie. Wij zitten nu op bijna 700 man, een behoorlijk aantal. Onze mensen worden continu geschoold op nieuwe technieken, workflows en specialisaties. Wij stimuleren groei, innovatie en ambitie, omdat het voor ons in de sterk veranderende mediawereld van essentieel belang is kennis op het hoogste niveau in huis beschikbaar te hebben. Omdat wij steeds sterker IT-georiënteerd zijn geworden, zijn wij voor veel IT-ers ook een leuke wereld. Deze wereld is voor hen echter nog onderbelicht.”

Bron: NEP/Broadcast Magazine

Terug naar overzicht