CapeRock actief voor Duitse publieke omroep
Creatief bureau CapeRock uit Amsterdam heeft de afgelopen drie maanden vier re-designs opgeleverd van belangrijke programma’s van de Duitse publieke omroepen ZDF en het internationaal georiënteerde Deutsche Welle.
Voor alle vier de programma’s ontwikkelde CapeRock het visuele concept, het design, het motion design, de studio graphics en de muziek. Door de samenwerking met deze partijen kleurt Nederlands motion design het Duitse televisielandschap. Marco-Paul de Jeu, Partner & Strategy Director van CapeRock: “Onze ervaring is dat Duitsland steeds meer open staat voor modernisering en innovatie. Als Nederlandse partij hebben we het voordeel dat we met een frisse blik naar Duitse programma’s kijken. Verder werken we met een cultureel divers team bestaande uit zes verschillende nationaliteiten. Dit, in combinatie met de Nederlandse cultuur, zorgt voor een interessante brede visie en flexibiliteit in het werk dat we leveren.”
In de designs is terug te zien dat de Duitse programma’s een stap nemen naar een gewaagder en meer uitgesproken uiterlijk. In 2014 nam CapeRock al het mobiele nieuwsplatform ZDF heute+ onder handen. Dit jaar gevolgd door de programma’s ZDF Mittagsmagazin, ZDF WISO, Deutsche Welle Tomorrow Today en MADE. Meer informatie: http://caperock.tv/lp/german
Bron: CapeRock/BM