Waarom vindt Tim Hofman het belangrijk om BOOS te maken?
zaterdag 2 januari 2021

Waarom vindt Tim Hofman het belangrijk om BOOS te maken?

Na vier jaar, 214 afleveringen, 483.000 abonnees, vele prijzen, een burgerinitiatief en talloze Kamervragen zijn er nog steeds mensen boos. Daarom gaat het team van BOOS, onder leiding van Tim Hofman, onveranderd door met als doel om boze mensen ‘onboos’ te maken.

De agenda van het team van BOOS wordt volledig bepaald door de kijker. Zij dragen onderwerpen aan, melden zich met problemen en vertellen wat hen opvalt. Kortom: waar ze boos over zijn.

Tim Hofman: “Op die manier blijf je heel dicht bij de doelgroep. Het is niet zo dat we in een ivoren toren in Hilversum zitten en denken: dit is belangrijk voor jullie, dit gaan we maken. Mensen geven ons die onderwerpen.”

Gedreven door wat er speelt bij de doelgroep dus. En dat heeft een groot voordeel: overal oren en ogen hebben. “Daarom lopen we ook vaak voor op andere media of zelfs de politiek. Eerst zijn wij, daarna komt de rest pas. Dat kan alleen maar als je volgt wat je kijker vindt dat speelt of belangrijk is.”

Iedereen moet een eerlijke kans krijgen en gehoord kunnen worden. Niet alleen volwassenen. “Soms klopt er iets niet in de samenleving, misbruik van macht of onrecht, en juist dan voel ik me geroepen om iets te maken, om de maatschappij te bewegen. Uiteindelijk gaat het om vrijheid. Dat is wat we nastreven met BOOS.”

Bekijk de video hier.

Bron: BNNVARA/BM

Bericht delen