Stichting Free a Girl in actie tegen seksuele uitbuiting van kinderen
Donderdag 19 augustus 2021

Stichting Free a Girl in actie tegen seksuele uitbuiting van kinderen

Stichting Free a Girl lanceert deze week een nieuwe campagne: This Song Will Free a Girl, waarin een selectie van Nederlandse zangers en zangeressen een persoonlijke song opdragen aan individuele meisjes, met als doelstelling het attenderen op de problematiek rondom seksuele uitbuiting van kinderen en het ophalen van donaties.

Onder anderen DI-RECT, Glennis Grace, Romy Monteiro, Niels Geusebroek en Alain Clark & Big2 hebben ieder een liedje opgedragen. Free a Girl ambassadeur Romy Monteiro presenteert het format. De videoclips en backstage-video’s zijn geproduceerd door Towel. Jan Willem Schram is de regisseur.

Evelien Hölsken, Founder Free a Girl: “This Song Will Free a Girl is een nieuwe campagne, waarmee we met onze stichting aandacht willen vragen voor het wereldwijde probleem rondom seksuele uitbuiting van kinderen en straffeloosheid. Door de corona-epidemie is het probleem groter geworden en hebben de criminelen hun werkwijzen aangepast. Nu moeten we keihard ingrijpen. We zijn dankbaar dat deze topartiesten zich wilden inzetten hiervoor en vijf prachtige nummers hebben afgeleverd. Elk nummer is persoonlijk gericht aan een van de meisjes die slachtoffer is geweest, waarmee we aan het einde de kijker oproepen om een donatie te doen via freeagirl.nl.”

Geert Doek, Managing Director Towel: “We zijn ontzettend trots dat we ons steentje kunnen bijdragen aan het goede werk van Free a Girl. We hebben in totaal vijf backstage video’s in docu-stijl gemaakt, waarin Romy Montero de artiesten volgt en interviewt tijdens de voorbereidingen van hun impactvolle optreden. Van aankomst bij de artiesteningang, tot jam-sessies en de soundcheck hebben we vastgelegd. Daarnaast hebben we ook videoclips geschoten van de vijf songs, die we in een leeg Concertgebouw hebben opgenomen. De videoclips vormen in de distributie voor het eerste contact en bereik, de backstage mini-docu video’s verdiepen het verhaal en activeren de kijker.”

Vanaf donderdag 19 augustus komt er elke week een van de singles uit op www.freeagirl.nl en de bijbehorende videoclip. Sinds dinsdag 17 augustus komt er elke week een backstage-video uit, die te zien is op de social-kanalen (YouTube, Instagram en Facebook) van Stichting Free a Girl en de deelnemende artiesten.

Bron: Free a Girl/BM

Bericht delen