Nederlandse content te zien op Snapchat Discover
Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, lanceert vanaf woensdag Nederlandse content op Discover. Op het platform zijn al internationale videos van onder andere MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien. En vanaf nu komt daar ook Nederlandse redactionele content bij van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE NL.
Zo kunnen Snapchatters up to date blijven van het laatste nieuws met NOS Stories en VICE NL en kijken naar entertainment als Chefclub, Het is showtime in de keuken! en Cosmo’s Firsts – Drag Race Holland editie.
Discover werd in begin 2015 gelanceerd en richt zich vooral op jongeren, globaal van 13-34 jaar. Inmiddels wordt er samengewerkt met zo’n 100 partners wereldwijd. Die partners maken speciaal voor Discover content die goed past bij hoe de doelgroep: full-screen, kort en bondig. De videos hebben een lengte rond de vijf minuten.
Snapchat bereikt 90% van de 13 tot 24 jarigen en 70% van de 18 tot 34 jarigen in Nederland, twee groepen die vaak lastiger te bereiken zijn en steeds meer content consumeren via hun mobiele telefoon.
Bron: Snapchat/BM