Article header image

Insight TV lanceert Epic Exploring met YouTube-sterren Josh en Cody

Het programma Epic Exploring gaat maandag 7 oktober van start bij Insight TV en volgt internationale urban explorers en YouTube-sterren Josh en Cody terwijl ze de meest spectaculaire verlaten locaties op aarde ontdekken.

Urban exploring is de afgelopen tijd steeds populairder geworden en draait om het ontdekken en vastleggen van de schoonheid en geschiedenis van verlaten of ontoegankelijke locaties. Onlangs werden twee Nederlandse YouTube-sterren nog aangehouden bij Area 51, wat laat zien dat urban exploring geen activiteit is voor bangeriken. Govert Sweep, een van de aangehouden YouTube-sterren, is ook te zien in Epic Exploring.

De tiendelige serie volgt de wereldberoemde influencers Josh en Cody, terwijl zij 19 spectaculaire verlaten locaties over de hele wereld verkennen. Josh en Cody worden in elke aflevering vergezeld door een urban exploring collega-influencer. Elke influencer voegt eigen vaardigheden toe aan de aflevering terwijl ze het unieke verhaal van elke locatie ontdekken en obstakels tegenkomen. Locaties worden geëvalueerd en gerangschikt volgens de vier hoofdcriteria van urban exploring: geschiedenis, schoonheid, puurheid en spanning.

Frank le Mair, uitvoerend producent bij Insight TV, zegt: “Epic Exploring appelleert aan het hogere Indiana Jones-gevoel. Josh en Cody gaan elke aflevering op zoek naar de schat en die vinden ze ook keer op keer. Het is zo intrigerend om een gebouw in te lopen die de gebruikers jaren en jaren geleden hebben achter gelaten, maar hun sporen zijn nog steeds te vinden. Je gaat als vanzelf een voorstelling maken van hoe het ooit was. Het is als een bezoekje aan het Colosseum in Rome, fotografisch prachtig, een schat op zich, en je waant je even in een wereld die normaal gesproken voor je verborgen blijft.”

Epic Exploring is vanaf 7 oktober elke maandag om 21.00 uur te zien op KPN via kanaal 38 (HD) en kanaal 692 (UHD). De afleveringen zijn tevens online te bekijken op insight.tv.

Bron: Insight TV/BM

Terug naar overzicht