Article header image

BMY Podcast met Ron Simpson

Joost Mag Het Weten, de wekelijkse podcast die Joost Koning voor BMYoung maakt, is terug van weggeweest! En de 46ste gast is creatief ondernemer Ron Simpson.

Hij begon onder de naam ‘Hulk Slogan’ slogans voor bedrijven te verkopen, werd later marketing manager bij Bacardi en deed daarna meer dan 300 marketingcampagnes voor andere bedrijven (bedrijven als Nike, Moët et Chandon en Redbull). Vandaag de dag schuift hij voor z’n ideeën vooral nog aan bij creatieve sessies en baardmeetings. Daarnaast was hij ooit deel van Girls Love DJs, had hij nog een evenementenbureau en was hij oprichter van 24K Agency en dus manager van artiesten als Achmed Akkabi.

Ron Simpson

Dit veranderde toen hij van het concept bedacht voor ‘The Avocado Show’: mooi en gezond eten met in vrijwel elk gerecht avocado. Alleen al het concept had binnen een maand tijd 212 miljoen views en 100.000 fans. En nu, bijna vier jaar later, hebben ze drie restaurants in Amsterdam, een franchise in Brussel en vanaf november ook een in Madrid.

Waar voldoet een goed concept aan? Wat is de gemeenschappelijke deler in al zijn werk? Hoe heeft hij deze financiële en creatieve vrijheid voor zichzelf geschapen? En hoe maak je als mens je eigen creatieve strategie? Vanuit de huiskamer van Ron krijgt Joost de antwoorden op onder andere deze vragen.

De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.

Bron: BMY

Bericht delen