BMY Podcast met Hans Brouwer
donderdag 17 december 2020

BMY Podcast met Hans Brouwer

Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. De 61ste gast is Hans Brouwer, founder en CEO van MassiveMusic en mede-eigenaar van de A’DAM Toren.

Hans Brouwer studeerde eerst muziekwetenschappen, was dj in studentendiscotheken en bassist van een bandje (Souled Out and the Trouble Horns) waarvan hij óók de boekingen deed. Toen hij echter in de reclamemuziek terecht kwam viel alles voor hem op zijn plek.

20 jaar geleden richtte hij MassiveMusic op, dat alles levert wat een merk nodig kan hebben op muziekgebied. Het maakte talloze op maat gemaakt tracks voor reclames van merken als Apple, Heineken en Nike, maakte de sounds van de Europa League, de Engelse Premier League en de wereldwijde reclamesong van de Olympische Spelen en ook hele brandsounds voor onder andere O2, Philips en KLM. MassiveMusic maakt een soort muzikale vertaling van de merkidentiteit zodat deze in elke reclameuiting terug kan komen.

De headquarters van MassiveMusic zitten inmiddels op de 15de etage van de A’DAM Toren, de oude Shell-toren aan het IJ. Hans Brouwer is samen met Duncan Stutterheim en ­Sander Groet eigenaar en bedenker van de Toren. Behalve in Amsterdam zit MassiveMusic in Los Angeles, New York, London, Berlijn, Tokyo en naar verluidt zelfs op de Noordpool…

Hans Brouwer

Hoe verklaart Hans zelf dat de grootste merken ter aarde zoveel vertrouwen in MassiveMusic hebben gekregen? Waar en vanuit welke gedachte startte hij MassiveMusic 20 jaar geleden? Hoe is het om leiding te geven aan zoveel vestigingen in zoveel landen, zeker als het om een creatief proces gaat? Vanuit een opnamestudio in het kantoor van MassiveMusic krijgt Joost de antwoorden op onder andere deze vragen van Hans Brouwer.

De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.

Bron: BMY

Bericht delen