BMY Podcast met Giel de Winter
donderdag 25 maart 2021

BMY Podcast met Giel de Winter

Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. De 73ste gast is Giel ‘StukTV’ de Winter.

Giel was zo’n acht jaar geleden nogal ontevreden toen hij naar de tv keek en dacht dat dit anders kon. Op die reden plaatste hij een oproep voor presentatoren op filmvacatures.nl waarop onder anderen Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens reageerden. Samen met een vierde persoon achter de schermen, genaamd Jeroen Smolders, begonnen ze StukTV waarop ze elke zaterdag en woensdag een video plaatsten waarin ze ‘stuk gaan voor jou’.

Sindsdien heeft StukTV meer dan 2,5 miljoen abonnees op YouTube, waarmee het het op één na grootste kanaal van Nederland is. Ze kwamen met formats als Het Jachtseizoen, De Kluis en Roadtrippers, maken muziek die ze ook zelf draaien op feesten én hebben een merchandise-lijn alsof het een nationale voetbalclub is. In 2018 is StukTV verkocht aan John de Mol’s Talpa Network waardoor Giel nu creatief directeur is geworden van Talpa Social. Hij is in één klap behoorlijk financieel onafhankelijk en formats van StukTV zijn (ironisch genoeg) nu ook op tv te zien.

Giel de Winter

Wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen een YouTube- en een lineair tv-format? Hoe hield Giel de balans tussen vriendschap met en leiderschap over de andere leden van StukTV? Nu hij creatief directeur is van Talpa Social en dus onderdeel van het managementteam; wat leert hij hiervan? Vanuit het kantoor van Talpa Network in Hilversum geeft Giel de Winter de antwoorden op onder andere deze vragen.

De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.

Bron: BMY

Bericht delen