BMY Podcast met Dominique Weesie

BMY Podcast met Dominique Weesie

Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. De 63ste gast is Dominique Weesie, het ‘manusje van alles’ bij PowNed.

Hij werkte eerst 12,5 jaar op de nieuwsredactie en als politiek verslaggever bij De Telegraaf maar startte in 2003 als hobby naast zijn werk een blog: GeenStijl. Later ging hij er fulltime aan werken en werd het moederbedrijf NewsMedia verkocht aan de Telegraaf Media Groep. Hij startte onder dezelfde paraplu ook Dumpert en lanceerde een tv-tak van GeenStijl.

Deze tv-tak zou uiteindelijk in 2009 leiden tot de oprichting van omroep PowNed: Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke. Dit naar eigen zeggen simpelweg “omdat het kan” en omdat ze “ook wel eens een greep wilden doen in de 500 miljoen die jaarlijks over de slagboom van het Media Park wordt gekieperd”.

Dominique Weesie

Zo geschiedde: PowNed kwam eerst op tv met het PowNews met de roze plopkap en later ook met programma’s als Studio Powned, Huis op Ibiza, de Hofbar, Gevaarlijkste Wegen en Onrecht. Ook heeft PowNed veel mediamakers als Rutger Castricum, Dennis Schouten, Jan Roos, Jan Versteegh en Danny Ghosen opgeleid.

Waar heeft Dominique alle mensen die achteraf zeer succesvol bleken vandaan gehaald en hoe heeft hij ze begeleid? Wat doet en deed PowNed voor de publieke zaak? Vanuit welk uitgangspunt startte hij GeenStijl, Dumpert en PowNed? En hoe verklaart hij zelf dat het na al die jaren nog succesvol is? Vanuit het kantoor van PowNed in Amsterdam krijgt Joost de antwoorden op onder andere deze vragen van Dominique Weesie.

De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.

Bron: BMY

Bericht delen