Article header image

BMY Podcast met Deniz Alkaç

Wekelijks maakt Joost Koning de BMY Podcast Joost Mag Het Weten. De 43ste gast is ondernemer Deniz Alkaç van Bruut Amsterdam.

Hij is pas 25 jaar oud, maar hij heeft het cv van een ervaren mediaprofessional. Toen Deniz vijftien jaar was, schreef hij een tweewekelijkse column voor NRC Handelsblad over nieuwe media. Een jaar later stopte hij met school om de talentenopleiding BNN Academy te volgen en vervolgens was hij, door middel van een talenttraject van Radio 538, ook een tijdje radiodeejay.

Deniz Alkaç

Op zijn 18de maakte Deniz echter een omslag. Hij zei de traditionele media deels gedag en richtte Bruut Amsterdam op, wat inmiddels een van de meest toonaangevende bureaus op het gebied van online video is. In het leven geroepen om merken, bureaus en zelfs zenders te helpen, door middel van online video, millennials en de Generation Z te bereiken. Klanten zijn bijvoorbeeld Coca Cola, Microsoft, H&M, Discovery Channel en Duracell.

Waarom stopte Deniz al op zijn zestiende met school? Hoe maak je relevante content voor millennials en de Generation Z? En wie zijn dat eigenlijk? Hoe zijn Bruut en Deniz omgegaan met de coronacrisis? Beluister de podcast hier.

De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.

Bron: BMY

Terug naar overzicht