BMY Podcast met Aad Kuijper
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. Gast nummer 178, in de láátste aflevering, is reclamemaker Aad Kuijper.
Aad Kuijper is al bijna 25 jaar reclamemaker. Hij won – als énige – vier Gouden Loekies, voor onder andere Bommetje met Peer Mascini voor Melkunie, Pietertje voor Calvé Pindakaas én De Archeologen voor Dommelsch. Ook maakte hij de commercial over een jonge Lieke Martins voor Calvé, “Hee het is groen! Nou is ie rood!” voor de ijsjes van Fruit Joy en de Jumbo-commercials met Frank Lammers.
Aad richtte ooit reclamebureau Alfred op, was daarna twee jaar creatief directeur bij DDB en is inmiddels – sinds een half jaar – mede oprichter van reclamebureau Hotel L’Amour. Wat heeft Aad geleerd over de menselijke psychologie van het motiveren, door middel van reclames? Wat maakt een reclame uitzonderlijk goed en wat is voor Aad de heilige graal daarvan? Hoe dient men om te gaan met stereotypering in het huidige tijdsbeeld? En hoe kijk Aad aan tegen online reclames, waarbij resultaten live kunnen worden doorgemeten, en tegen het gebruik van AI in het creatie- en productproces? De antwoorden van Aad Kuijper op onder andere deze vragen hoor je in de BMY Podcast van deze week!
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Soundcloud en de Apple podcast app.
Bron: BMY