Article header image

Giel de Winter, Anna Nooshin en Tim Hofman in The Mic

Zijn Jesse Klaver, Tim Hofman en Anna Nooshin opgewassen tegen de scherpe, verrassende en confronterende vragen van de journalisten van de toekomst? Of moeten ze lullen als Brugman?

Onder leiding van Willie Wartaal krijgen studenten van de School voor Journalistiek de kans om BN’ers, politieke leiders en online personalities het hemd van ’t lijf te vragen. Dat leidt tot bijzonder openhartige gesprekken. Iedere zaterdag om 17.00 uur komt er vanaf nu een nieuwe aflevering van The Mic op het YouTube kanaal van SLAM! series.

In de eerste aflevering staat Giel de Winter (StukTV) centraal. Hij vertelt onder andere over de burn out van zijn collega Stefan en hoe dat voor hem is geweest. Ook gaat hij in op de verkoop van StukTV aan Talpa. “Voor zover ik hier antwoord op mag geven, er zijn natuurlijk bepaalde afspraken. Maar ja, we hebben het hele merk StukTV verkocht aan John de Mol. Alles is eigendom van Talpa.”

John de Mol bijscholen
Volgens de Winter heeft hij naar zijns inziens John de Mol hier en daar wat bij mogen leren: “Ik heb John wegwijs gemaakt in de online wereld. Hij heeft mij binnen gehaald vanwege mijn kennis. Zo heb ik John de Mol geleerd hoe je op een goedkope manier kan produceren. Ik weet nog goed dat ik voor de tweede keer bij hem kwam en hem liet zien wat Het Jachtseizoen ging kosten. Hij is vervolgens met dat papiertje de hele afdeling rond gegaan.” Ook is Giel zelf gegroeid als contentmaker: “Natuurlijk heb ik heel veel respect voor die man, ik heb zelf bijvoorbeeld veel geleerd over het maken van formats.”

In volgende afleveringen van The Mic staan onder anderen Jesse Klaver, Tim Hofman en Anna Nooshin centraal.

Bron: SLAM!/BM

Bericht delen