Monday Media Nederland versterkt management
Monday Media Nederland breidt het managementteam uit. Per 1 oktober start Remco Lentjes als Managing Director. Daarnaast is Chantal Labree benoemd tot Creative Director na een succesvolle periode als Head of Development. Met deze versterking zet Monday Media een volgende stap in de verdere groei en creatieve positionering binnen de Nederlandse markt en daarbuiten.
Remco Lentjes werkte eerder bij Zodiak Nederland/Banijay, Endemol Shine Group, RTL en ITV Studios. Bij laatstgenoemde was hij onder andere verantwoordelijk voor de ontwikkeling en internationale verkoop van uiteenlopende formats, die zich niet tot de Nederlandse landgrenzen beperkten. Hij is de oorspronkelijke bedenker van het datingexperiment Twin Love, dat wereldwijd werd uitgebracht door Amazon Prime Video. Lentjes brengt met zijn brede ervaring in creatieve executie, internationale acquisitie en distributie en commerciële strategie een waardevolle aanvulling op de koers van Monday Media.
Chantal Labree bekleedde de afgelopen jaren de rol van Head of Development, waarin zij de creatieve koers van Monday mede vormgaf. Onder haar leiding ontwikkelde het bedrijf titels als Het Roer Om (SBS6), Million Dollar Desert (Net5) en 112 Nieuwsjagers (Powned/NPO Start). Als Creative Director krijgt zij een bredere rol bij de strategische en creatieve ontwikkeling van nieuwe formats en internationale samenwerkingen.
Lentjes: “Monday heeft zich in korte tijd bewezen als creatief betrouwbaar productiehuis met een herkenbare signatuur en cultuur die bij mij passen. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams formats te ontwikkelen en produceren die lokaal impact maken, maar ook internationaal kunnen reizen.”
Labree: “Ik ben supertrots op de titels die we het afgelopen jaar hebben ontwikkeld. Die combinatie van inhoud, eigenzinnigheid en tongue-in-cheek luchtigheid is waar onze kracht ligt, en die lijn bouwen we graag verder uit. Daarnaast richt ik me op innovatie in vorm en storytelling. In eerdere projecten heb ik veel gewerkt met nieuwe vertelvormen – die nieuwsgierigheid naar wat er nog meer mogelijk is, blijft.”
Sander Emmering, CEO Monday Media Benelux: “Met Remco halen we een ervaren programmamaker en creatief in huis. Zijn internationale ervaring en commerciële visie maken hem de juiste persoon om de verdere groei van ons bedrijf vorm te geven. Tegelijkertijd heeft Chantal zich ontwikkeld tot hét creatieve hart van Monday. Haar promotie is een logische stap en een bevestiging van de koers die we varen. Samen vormen Remco en Chantal een ijzersterk duo.”
Over Monday Media
Monday Media Nederland is als producent actief voor alle zenders en streamers en bekend van programma’s als Het Roer Om (SBS6), Million Dollar Island (SBS6), Million Dollar Desert (Net5), Kasteel Gekocht, Wat Nu? (RTL 4), 112 Nieuwsjagers (Powned/NPO Start), Verloren Kinderen en Verloren Jongeren (EO/NPO 3), en Back to Reality (PowNed/NPO 3). Daarnaast produceert Monday al elf seizoenen lang het succesvolle Louisa & Rowan voor TLC.
Bron: Monday Media/BM