Dutch CORE draait zich warm voor Cannes
De internationale film- en televisiemarkt maakt zich op voor een nieuw seizoen. Terwijl distributeurs en sales agents zich voorbereiden op MIPJUNIOR/MIPCOM in Cannes (11-16 oktober) presenteert Dutch CORE een opvallend veelzijdige line-up. Van avontuurlijke kinderseries tot indringende documentaires: het team laat zien hoe divers het Nederlandse aanbod is.
“Dit jaar hebben we een prachtige selectie jeugdtitels”, zegt sales executive Lorraine Joore. “Voor MIPJUNIOR zijn dat onder meer Freeks Wilde Wereld, Ta-Daaa! en Koning van de Zwervers, waarvan laatstgenoemde bovendien Cinekid mag openen en al verkocht is voor een bioscooprelease in Polen.” Haar collega Margaret Stanneveld vult aan: “Bij MIPCOM ligt de nadruk op grote documentaires zoals The Promise, Omarm Me en Sunny Bergmans nieuwe productie Blauwe Ballen en Andere Verkrachtingsmythes. We spelen daarbij altijd in op de vraag vanuit de markt.”
Naast sterke human interest documentaires biedt Dutch CORE ook ruimte aan andere thema’s. Producties als Frontlinie en Backlight belichten oorlog en geopolitieke spanningen, terwijl De Wilde Noordzee inspeelt op de vraag naar wildlife aanbod. Daarnaast schitteren een paar prachtige nieuwe high end dramaseries in de CORE line-up, zoals De Vuurwerkramp, Droom van de Jeugd en Laura H.
Dutch CORE vertegenwoordigt de Nederlandse publieke omroepen, hun overkoepelende organisatie NPO, de Vlaamse omroep VRT en gerenommeerde onafhankelijke producenten. Bekijk de gehele line-up hier. Tijdens MIPCOM is Dutch CORE te vinden op stand P4 B1.
Bron: Dutch CORE/BM