EO scherpt merkidentiteit aan met nieuwe huisstijl en pay-off
De EO presenteert vandaag een aangescherpte merkidentiteit, met een vernieuwde huisstijl en de nieuwe pay-off: Geloof, hoop en liefde. Met deze stap wil de EO alles wat zij maakt sterker en herkenbaarder verbinden aan het EO-merk en zich duidelijk positioneren als de omroep van geloof, hoop en liefde.
De vernieuwing komt op een moment waarop het medialandschap steeds meer versnipperd raakt en de rol van omroepen ter discussie staat. Juist nu wil de EO zichtbaar maken waar zij voor staat. Geloof, hoop en liefde vormen al jarenlang de kern van de EO, en komen tot uiting in verhalen die inspireren tot leven in verbondenheid: met God, met elkaar en met onszelf. De nieuwe merkidentiteit maakt deze missie duidelijker zichtbaar.
EO-directeur Arjan Lock: “Al onze verhalen krijgen nu dezelfde uitstraling, herkenbaar EO. Daar zijn we trots op. Het helpt om onze boodschap krachtiger over te brengen.”
Huisstijl
De vernieuwde huisstijl geeft visueel uitdrukking aan deze missie. De stijl is ontworpen om herkenbaar, eigentijds en toepasbaar te zijn op alle platformen. Het nieuwe logo en de bijbehorende idents zijn ontwikkeld in samenwerking met ontwerpbureau Thonik.
Het nieuwe EO-logo bestaat uit een grote ‘E’: een verwijzing naar het Evangelie, dat het fundament vormt van de EO. De ronde vormen in het beeldmerk symboliseren ontmoeting en verbinding. De EO vertelt verhalen van verschillende mensen, achtergronden en perspectieven, zonder te oordelen of te polariseren.
De ident
De vernieuwde ident (korte bewegende vormgeving rondom programma’s) opent met de ronde vorm van bovenaf. Deze bol verwijst subtiel naar God als inspiratiebron, en met de andere bol naar de verbinding die de EO centraal stelt: met God, met jezelf en met de ander.
Bron: EO/BM