Tom Schoufs
2019 - week 49

Mooi cadeau

Zoals ik gisteren schreef over het spel met het algoritme en hoe leuk het is om samen met de YouTube-consultants op kantoor bij elkaar te zitten, is het vaak nog leuker om bij de klant aanwezig te zijn. Daar gebeurt het natuurlijk allemaal en daar kunnen we ook het verschil maken.

Met veel plezier en energie stap ik samen met collega Yara (YouTube-consultant 5PM) in de trein naar het Media Park in Hilversum. Een koffietje bij Bar Boon en dan snel naar 3FM om met veel talentvolle mensen aan het YouTube-kanaal te werken. Een kanaal dat opnieuw opgebouwd moest worden en dat we snel wilden laten groeien in organische views en subs.

Een aantal maanden geleden zijn we begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe content- en distributiestrategie, die we op dit moment aan het uitrollen zijn. De nieuwe content, speciaal ontwikkeld voor YouTube, matchen we aan het algoritme. Zodat we vruchtbare grond creëren en de video’s de kans krijgen om te groeien. We analyseren de video’s op ontelbaar veel datapunten en adviseren de omroepen waar en hoe ze kunnen optimaliseren.

Sinds een paar weken hebben we de lijn omhoog flink te pakken. Ongelooflijk mooi om te zien dat we een stevige groei in organische kijktijd, views en subs hebben weten te realiseren en dat het harde werken loont. Een mooi cadeau, zo tegen het einde van het jaar! En een uitstekende motivatie om die stijgende lijn aan het begin van het nieuwe jaar vast te houden en stiekem nog wat harder te laten stijgen.

Tom Schoufs
Co-founder 5PM