Recordcijfers in juni voor Qmusic en JOE
Qmusic heeft in juni een marktaandeel van 21,6% behaald, het hoogste van dit jaar. Hiermee verstevigt de zender haar positie als nummer één binnen de doelgroep 20-49 jaar volgens de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Ook JOE behaalt een nieuw record: met een marktaandeel van 7,5% bereikt de radiozender de hoogste score ooit.
Voor de zesde maand op rij dit jaar is Qmusic marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. In de doelgroep 13+ is Qmusic eveneens de nummer één van Nederland met een marktaandeel van 12,5%. Qmusic bereikte ruim 7,2 miljoen luisteraars (13+). Juni stond traditiegetrouw in het teken van FOUT met een nieuw Foute Anthem van Guus Meeuwis & MAKSIM, nieuwe Foute covers, een gloednieuwe editie van de Foute 1500 en ter afsluiting het feest der feesten: de Foute Party.
Ook de ochtendshow van Mattie & Marieke en de middagshow van Domien dragen sterk bij aan het succes van Qmusic. Beide shows zijn met respectievelijk 21,6% en 22,9% marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar voor de zesde keer op rij de best beluisterde programma’s in de ochtend- en middagspits.
Sinds de start van JOE laten de marktaandelen een stijgende trend zien. In juni behaalt JOE met een marktaandeel van 7,5% in de doelgroep 20-49 jaar het hoogste marktaandeel sinds haar introductie. JOE groeit hiermee 17% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. JOE bereikte deze maand 5,2 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van een miljoen ten opzichte van juni vorig jaar. Naast themalijsten is de Coen & Sander Show onderdeel van het succes van JOE. De ochtendshow van JOE blijft groeien en staat met een marktaandeel van 6,7% inmiddels op plaats vier in Nederland.
De radiogroep van DPG Media bereikt in juni 10,2 miljoen luisteraars (13+), een stijging van 450.000 luisteraars ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het gezamenlijke marktaandeel binnen de doelgroep 20-49 jaar komt uit op 31,8%, het hoogste niveau van dit jaar tot nu toe.
Bron: NMO Luisteronderzoek