D.I.M.E.S. werkt samen met RX France
D.I.M.E.S. (Diversity In Media, Entertainment, Sport) en RX France (voorheen Reed MIDEM) hebben een nieuw DEI-initiatief aangekondigd. De samenwerking is opgezet om zorg te dragen voor gelijke kansen voor divers talent binnen de uitzendmedia-industrie.
Doel is om aspirant mediatalent en contentmakers uit historisch ondervertegenwoordigde gemeenschappen te ondersteunen door middel van carrièremogelijkheden en connecties met bedrijven en marktleiders via diverse initiatieven bij MIPCOM in Cannes en ver daarbuiten.
Deze samenwerking met RX France ligt in lijn met het D.I.M.E.S. Empowerment Pact. Een ideaal dat tot doel heeft te blijven samenwerken met toonaangevende wereldwijde marktplaatsen, bedrijfsleiders en zakelijke entiteiten in de toonaangevende tv, film, muziek, media, entertainment en de sportindustrie om sociaaleconomische kansen binnen de industrieën in kaart te brengen voor getalenteerde individuen en bedrijven die onder de BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color), LGBTQ+ en personen met een handicap vallen.
“Onze samenwerking met RX France bij dit initiatief om aspirant uitzend mediatalent en contentmakers uit historisch uitgesloten gemeenschappen in de industrie en op de markt te brengen, bevestigt verder onze collectieve inzet voor de positieve vooruitgang van diversiteit, gelijkheid en inclusie voor alle mensen in onze industrie”, zegt Ray Depatti, Internationaal Head of Diversity, Equity, and Inclusion bij D.I.M.E.S.
Als vervolg op deze aankondiging heeft RX France ook officieel aangekondigd dat de wereldwijde oproep voor inzendingen is geopend voor de 6e MIPCOM Cannes Diversify TV Awards. De Awards zijn de enige wereldwijde onderscheidingen in de branche die diversiteit en inclusie viert en promoot door middel van voorbeeldige vertegenwoordiging in televisieseries en entertainmentprogramma’s wereldwijd. De prijsuitreiking zal opnieuw live plaatsvinden in Cannes, Frankrijk, als onderdeel van een grote editie van MIPCOM Cannes, de 38e Internationale Co-Production & Entertainment Content Market van 17 tot 20 oktober 2022.
De awards worden georganiseerd door MIPCOM in samenwerking met de oprichter/partner DiversifyTV, en in samenwerking met A+E Networks, evenals de terugkerende partners Telefilm Canada, All3Media International en D.I.M.E.S., naast andere sponsors, ondersteunende partnerbedrijven en organisaties. Dit jaar neemt Netflix ook deel aan de awards als partner.
Deze samenwerking sluit ook perfect aan bij de D.I.M.E.S. doelstelling om tegen 2030 samen te werken met 1000 bedrijven bij het nastreven van gelijkheid in overeenstemming met de eisen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties (SDG 10), die ervoor moet zorgen dat ongelijkheden, die zich uiten in de vorm van racisme en alle soorten discriminatie, worden uitgeroeid terwijl het bevorderen van inclusiviteit de groei van alle individuen in de industrie en op de werkplek mogelijk maakt.
Bron: D.I.M.E.S./BM