dinsdag 16 januari 2018

MediaLane neemt Nederlandse tak Mediakraft over

Het tv-productiebedrijf MediaLane neemt de Nederlandse tak van het Multi Channel Network Mediakraft over. Het bedrijf dat belangrijke jonge influencers als Cinemates, Britt Scholte en Défano Holwijn aan zich wist te binden, zet de activiteiten voort onder de nieuwe naam Onlane, als onderdeel van MediaLane Holding, in Amsterdam.

Met de overname wil het door Iris van den Ende opgerichte MediaLane een impuls geven aan de groeiambities van de onderneming. Door de bundeling van krachten op het gebied van content creatie kan een groter publiek worden bereikt en ontstaat er voor de aangesloten artiesten en adverteerders een breder en veelzijdiger werkterrein, op het gebied van zowel televisie als online.

“Onder de vlag van MediaLane kunnen we de kwaliteit van onze producties verhogen en onze influencers nog beter en intensiever ondersteunen bij het ontwikkelen van hun carrière”, aldus Mediakraft’s algemeen directeur Jonatan de Boer.

Iris van den Ende: “Wij hadden de keuze uit autonome groei of het aantrekken van een interessante partner in een segment waarin wij niet actief waren. Jonatan de Boer heeft zijn Nederlandse onderneming ontwikkeld tot een sterk MCN, met de juiste kennis op online gebied. Hij bereikt via zijn kanalen een grote doelgroep op YouTube, Instagram en Snapchat. Dat sluit goed aan bij de missie van MediaLane: programma’s produceren voor een zo groot mogelijk publiek.”

Bron: Medialane/Broadcast Magazine

Bericht delen