Article header image

RTL Nederland verlengt contract met MediaLab voor contentdistributie-platform

RTL Nederland en MediaLab, leverancier van een professionele SaaS-oplossing om grote mediabestanden wereldwijd en via ieder device op te slaan, beheren en distribueren, verlengen hun bestaande contract met minimaal vijf jaar. Dit betekent dat MediaLab het aanleverplatform blijft waarmee RTL Nederland videomateriaal kan ontvangen, uitwisselen en aanleveren met interne en externe partijen.

Via het platform van MediaLab wordt automatisch een quality check gedaan om te kijken of een uitzending voldoet aan de door RTL gestelde eisen. Behalve de producenten die door deze eenvoudige workflow snel programma’s op zender of online kunnen krijgen, ondersteunt MediaLab diverse afdelingen binnen RTL met zijn platform, die de tool ook bijvoorbeeld als beeldbank gebruiken. Daarnaast wordt MediaLab gebruikt als uitwisselplatform wanneer een externe partij over content van RTL wenst te beschikken.

Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland: ”Naast ons aanbod op tv spelen we met Videoland en RTL XL volop in op de veranderende behoeften van onze kijkers om op elk moment dat zij willen toegang te hebben tot ons brede aanbod van programma’s, series en films. MediaLab helpt ons om al deze mediabestanden op een veilige en professionele manier te distribueren. We werken sinds 2008 naar tevredenheid met elkaar samen en we voegen daar graag nog eens vijf nieuwe jaren aan toe.”

Hans de Heus, Managing Director bij MediaLab: “In 2008 was het versturen van videobestanden voor de broadcast industrie nog een uitdaging. Dat is het dankzij onze oplossing, die meegegroeid is met ontwikkelingen in de markt, inmiddels niet meer. Doordat wij bij veel partijen in de markt aan tafel zitten en beschikken over een flexibel development-team zijn wij in staat om goed in te spelen op de behoeften die RTL of een ander mediabedrijf stelt aan onze filesharing tool. Doordat MediaLab een Nederlandse partij is die de service, kwaliteit en technische kennis biedt die RTL zocht en al van ons kent, hebben zij het contract verlengd. Daar zijn we heel trots op en blij mee, want we werken graag voor en met RTL en een overeenkomst van minimaal vijf jaar is uitzonderlijk in deze markt.”

Bron: MediaLab/BM
Foto: Giovanni Piccirilli (CTO RTL Nederland), Hans de Heus (Managing Director MediaLab)

Bericht delen