dinsdag 16 januari 2018

Nieuwe beleving bij INsight TV

INsight TV, de Ultra HD zender van TERN, pakte tijdens MIPCOM in Cannes weer groots uit, met onder andere een indrukwekkende 360˚ Experience in de tuin van het Grand Hotel. De zender heeft High Dynamic Range (HDR) toegevoegd aan haar uitzendspecificaties, waarmee strategisch partner United, de samenwerking naar een nieuw niveau brengt.

Dat leidde tot verlenging van het huidige contract en dus alle reden voor Rian Bester, CEO van TERN, René Delwel en Thijs van de Kamp van United om het glas te heffen. Laatstgenoemde workflow consultant gaf ook tekst en uitleg: “Bij het creëren van Ultra HD HDR zijn er wereldwijd verschillende standaarden en TERN heeft gekozen voor Hybrid Log Gamma. We hebben flink geïnvesteerd en een workflow ontwikkeld waarbij we in postproductie de voordelen van HDR kunnen benutten. We kunnen een zeer hoge kwaliteit eindproduct afleveren met één master die geschikt is voor zowel televisies die uitgerust zijn met of zonder HDR. Het eindresultaat ziet er werkelijk fantastisch uit.”
TERN creëert op dit moment de eerste 40 uur aan Ultra HD HDR content voor INsight TV en gaf aan in de aankomende jaren, in samenwerking met United, honderden uren aan Ultra HD HDR content te gaan produceren. Van de Kamp leidde Broadcast Magazine ook nog even rond in de Experience op de MIPCOM stand (zie video).

Bron: Broadcast Magazine

 

Bericht delen