NEP maakt logo op wagenpark onzichtbaar
Vrijdag 05 februari 2021

NEP maakt logo op wagenpark onzichtbaar

Facilitair bedrijf NEP heeft vorige week het besluit genomen om voorlopig haar naam en logo op de kantoren, kleding en een deel van het wagenpark te maskeren. Aanleiding hiervoor zijn recente incidenten waarbij medewerkers van het bedrijf zijn aangesproken of agressief zijn benaderd vanwege de associatie van de bedrijfsnaam met de productie van nepnieuws.

Sinds de overname van het Nederlandse DutchView-Infostrada in 2015 door het Amerikaanse NEP (North East Pennsylvania) is de naam, logischerwijs, regelmatig aanleiding geweest voor woordgrappen. Dat dit zou uitmonden in dreigende situaties had niemand kunnen bedenken.

Ralf van Vegten, CEO van NEP, reageert: “Het is bijzonder treurig dat een naam die wereldwijd en ook in Nederland vooral geassocieerd wordt met de voor ons allerbeste mensen en hoogwaardige technologische oplossingen voor media producties, op deze manier het mikpunt wordt. Sinds de overname werken inmiddels meer dan 850 mensen in Nederland met trots onder deze vlag en dat willen we graag zo houden.”

NEP zag zich daarom met tegenzin gedwongen om het logo op veel plekken onzichtbaar te maken. De NOS heeft in oktober al besloten haar logo te verwijderen van satellietwagens wegens bedreigingen.

Bron: Facebook.com/broadcastvehicles/BM

Bericht delen