Article header image

KPN lanceert MKB TV

Medewerkers en bezoekers informeren en vermaken, dat is het doel van KPN MKB TV. Deze nieuwe bouwsteen vormt een uitbreiding op het totaalpakket van internet, vast bellen en mobiel waarmee KPN zich richt op het midden- en kleinbedrijf.

Hierin ontbrak nog de mogelijkheid om op kantoor in de kantine en bij de receptie televisie te kijken. Voor veel ondernemers zal de nieuwe tv-optie een welkome aanvulling zijn. Want 48 procent van het mkb heeft nog geen tv, maar is hier wel in geïnteresseerd.

Jordi Wagemans van KPN verwacht veel van de nieuwe dienst. “De vraag naar tv in het mkb neemt toe”, aldus Wagemans. “De meerderheid van de bedrijven wil dagelijks tv op de zaak gebruiken, ze hebben behoefte aan televisieschermen waarop tv-programma’s en eigen content te zien zijn.”

MKB TV onderscheidt zich door meer dan alleen televisie te bieden. Zo krijgt de ondernemer de mogelijkheid een eigen video- en informatiepagina op het scherm te tonen. Deze vorm van narrowcasting is bij uitstek geschikt voor mkb-ondernemers, aldus KPN. Via het platform valt gemakkelijk een video te uploaden, bijvoorbeeld de introductie van een nieuw product of een boodschap van de directeur. Ook valt te denken aan een kort instructiefilmpje over te nemen hygiënemaatregelen. De informatiepagina’s kunnen snel worden samengesteld. Alle documenten in pdf zijn op tv af te spelen. Zo ook PowerPoint-presentaties, mits die naar pdf worden omgezet. Dit maakt alles laagdrempelig.

De tekst kan als een soort lichtkrant door het beeld gaan. Handig als je een bepaalde boodschap of korte updates wilt verspreiden. Wagemans: “De abonnee kan van alles op het kanaal voor narrowcasting zetten. Een fysiotherapeut kan cliënten bijvoorbeeld attenderen op een sportzaak of bepaalde loopschoenen adviseren. Een tandarts kan poetsinstructies geven. Een hotel kan tips geven voor leuke restaurants in de buurt. Winkeliers kunnen ook elkaar aanbevelen. Verder zijn kortingsacties via de ontvanger te communiceren. Aan bezoekers zijn ook externe advertenties te tonen. Per beeldscherm kan bepaald worden wat wordt getoond. Bij de receptie kan zo andere content worden getoond dan in de kantine.”

Bron: Dutchitchannel/BM

Terug naar overzicht