Bijna 100 jaar sociale idealen
Jeetje, bijna 100 jaar! BNNVARA bestaat dit jaar een eeuw. Dat is best wel indrukwekkend als je erover nadenkt. Het begon allemaal met de VARA, opgericht in 1925 door een groep idealisten die vond dat gewone mensen een stem moesten krijgen op de radio. Geen gladde praatjes, maar verhalen over echte sociale kwesties, rechtvaardigheid en vooruitgang.
Wist je dat de VARA in die vroege jaren een heel slim initiatief had om leden te werven en te betrekken? Veel arbeiders konden zich namelijk geen dure radio veroorloven, dus ontwikkelde de VARA een zelfbouwradio. Ze boden een betaalbaar bouwpakket aan, zodat mensen zelf hun radio konden maken. Zo zorgden ze ervoor dat hun boodschap én het medium bij zoveel mogelijk mensen terechtkwam.
Nu, bijna 100 jaar later, staan we bij BNNVARA nog steeds voor datzelfde progressieve geluid en die sociale idealen. En dat mag gehoord worden. We zijn volop bezig met de campagne voor ons 100-jarig jubileum in november. Er komt heel wat bij kijken: creatieve ideeën, de juiste toon, en vooral een campagne die onze leden, kijkers en luisteraars raakt. Ik kijk er enorm naar uit om dit samen met het team en alle collega’s neer te zetten, en natuurlijk straks met iedereen te vieren, want naast een campagne is er natuurlijk ook plaats voor een jubileumfeest met wie weet als jubileumcadeau… een rood/wit/zwart zelfbouwspeakertje voor alle collega’s?
Niels Cuijpers
Teamleider Merk & Marketing bij BNNVARA
De week van Jorgen Tjon A Fong
-
ΜaandagNieuwsgierigheid als kompas
-
DinsdagLef om te veranderen
-
WoensdagHumor brengt lucht
-
DonderdagBijna 100 jaar sociale idealen
-
VrijdagOpenheid
-
Genealogie