John de Mol voert De Media 100 aan
Woensdag is tijdens het De Media 100 Diner in het American Hotel in Amsterdam de vierde editie van De Media 100 bekend gemaakt, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. John de Mol voert opnieuw de lijst aan.
Wel is er een nieuwe nummer 2. Het is Humberto Tan die – geholpen door het succes van talkshow RTL Late Night – als een komeet omhoog schiet vanaf nummer 16 vorig jaar tot nummer 2 dit jaar. De nummer 2 van vorig jaar, Matthijs van Nieuwkerk, weet met De Wereld Draait Door op NPO 1 meer kijkers te trekken maar toch moet hij genoegen nemen met een zesde plaats. Op de derde plaats staat net als vorig jaar Alexander Klöpping. Hij is hoge ogen aan het gooien met Blendle.
De Media 100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. Het project wordt georganiseerd door het Nederlands MediaNetwerk. Het onderzoek dat de basis is voor de lijst wordt uitgevoegd door MediaTest, een supplier voor media- en communicatie-onderzoek. MarketingTribune is mediapartner.
De complete lijst is hier te vinden.
Bron: Nederlands MediaNetwerk/Broadcast Magazine