Mediahuis Radio groeit flink
Mediahuis Radio kent in het eerste halfjaar van 2025 een flinke groei ten opzichte van een jaar eerder. In de brede doelgroep 13+ stijgt het marktaandeel van 7,2% naar 9,3%. In de belangrijke commerciële doelgroep 20-59 jaar noteert het radiobedrijf zelfs een stijging van 45%, van 8,3% naar 12% marktaandeel.
Deze groei is voor een groot deel te danken aan Radio Veronica, dat het marktaandeel meer dan verdubbelt. Ook SLAM! zet een bijzondere prestatie neer door scores te evenaren uit de tijd dat het nog een landelijke FM-frequentie had.

Tom Klerkx, CEO Mediahuis Radio, Credits: Sander Koning / Mediahuis Radio
Radio Veronica weet de stijging die het station in het derde kwartaal van 2024 ingezet heeft verder door te zetten. De scores van het eerste halfjaar tonen een verdubbeling in de brede doelgroep en zelfs meer dan een verdubbeling in de doelgroep 20-59 jaar ten opzichte van het jaar ervoor. Met een marktaandeel van 5,6% ten opzichte van 2,5% het jaar ervoor is Radio Veronica de grootste stijger in het landelijke radiolandschap.
Bijna twee jaar na het verliezen van de landelijke FM-frequentie scoort SLAM! in de eerste helft van 2025 een marktaandeel van 2% in de doelgroep 20-59 jaar. SLAM! zit daarmee op hetzelfde niveau als het eerste halfjaar van 2023, toen het nog wel landelijk te ontvangen was via FM.
Met de scores van Radio Veronica en SLAM! weet Mediahuis Radio als zendergroep de grootste groei te noteren van de belangrijkste spelers in het radiolandschap. Het station 100% NL scoort in de eerste helft van 2025 een marktaandeel van 3,3% (was 3,5%) in 13+ en 3,5% (was 3,7%) in 20-59 jaar. Sublime noteert een marktaandeel van respectievelijk 0,3% en 0,2% in 13+ en 20-59 jaar, ten opzichte van 0,4% en 0,3% in die doelgroepen vorig jaar.
Bron: NMO/Mediahuis Radio