Talpa Entertainment Productions wordt Talpa Studios
maandag 25 september 2023

Talpa Entertainment Productions wordt Talpa Studios

Talpa Entertainment Productions, dat wereldwijd bekend staat als content- en productiebedrijf voor non-scripted formats opgericht door John de Mol, bundelt alle activiteiten onder de nieuwe naam Talpa Studios.

Deze rebranding symboliseert meer dan alleen een naamswijziging, het verwijst naar de uitgebreide reeks aan activiteiten onder het dak van Talpa Studios. Het bedrijf richt zich op het creëren van complete contentproposities, van formatcreatie en productie, tot aan wereldwijde distributie.

Recent hebben veel formats wereldwijd grote successen geboekt, zoals Marble Mania, Million Dollar Island, The Tribute en Jachtseizoen. En de spannende quizshow The Floor, bekend van RTL 4, is inmiddels al in zeven grote internationale markten, zoals Amerika, verkocht.

De overgang naar Talpa Studios onderstreept de nieuwe strategische koers van het bedrijf. Nederland is van oudsher een wereldspeler op het gebied van contentcreatie, gebleken uit de vele iconische programma’s die vanuit hier internationaal groots werden, zoals The Voice, Big Brother, Deal or No Deal en Fear Factor, ooit bedacht door John de Mol. Talpa Studios bedenkt, produceert en distribueert innovatieve wereldwijde formats en fungeert als open netwerk voor creatieve samenwerkingen. Binnen deze ‘creative partnerships’ worden formats ontwikkeld met de beste spelers uit de branche, zoals Million Dollar Island, Lingo en The Big Bang.

De naamswijziging onderscheidt ook de verschillende activiteiten tussen Talpa Studios en Talpa Network, John de Mol’s lokale netwerk van sterke mediamerken, actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Beide bedrijven zijn gevestigd in Nederland, maar ze opereren onafhankelijk van elkaar.

Maarten Meijs, CEO Talpa Studios: “De overgang naar Talpa Studios brengt alle activiteiten onder ons dak samen en het onderstreept de onderscheidende strategie die we zijn gestart in 2022. Daarnaast verduidelijken we lokaal hiermee onze positie als content- en productiehuis. Het is onze blijvende ambitie om onderscheidende en next-level formats te creëren die de internationale markt kunnen veroveren.”

Bron: Talpa/BM

Bericht delen