Mediapersoon van het Jaar 2023
donderdag 14 december 2023

Mediapersoon van het Jaar 2023

“Ik realiseer me natuurlijk wel dat we best iets unieks hebben neergezet, met name in het streamingdomein. Maar ik zie dat echt als een teamprestatie, bereikt dankzij heel, heel, heel veel mensen. Ik vind het zelf een beetje raar om zo in het spotlicht te staan; ik zie het vooral ook als een groot compliment aan mijn collega’s.”

Aldus Sven Sauvé (49) nadat hij hoorde dat hij is uitgeroepen tot Mediapersoon van het Jaar 2023. De CEO van RTL Nederland (sinds 2017) was de aandrijver van de succesvolle transformatie van een traditioneel ‘B2B’ tv-bedrijf naar een ‘B2C’ mediabedrijf, met Videoland als blinkende parel op die kroon. Als enige lokale platform in heel Europa bekleedt dit toch enigszins klassieke merk de nummer 2-positie in Nederland met inmiddels ruim 1,3 miljoen abonnees.

Een prestatie van formaat, evenals de resultaten op de in zwaar weer verkerende reclamemarkt. Afgelopen jaar bleek zelfs een recordwinst te zijn geboekt (161 miljoen euro op een omzet van 636 miljoen) en ook voor 2023 zijn de commerciële vooruitzichten (relatief) gunstig, zeker binnen de Duits-Luxemburgse aandeelhoudersgroep.

Dat RTL Nederland behalve in Videoland ook flink blijft investeren in de uitstekende nieuwsvoorziening, marktleider is met haar lineaire zenders én verantwoordelijk is voor twee van de spraakmakendste, best scorende programma’s van 2023 (De Verraders en B&B Vol Liefde), is voor BM aanleiding om Sven Sauvé als hoogst verantwoordelijke te eren als Mediapersoon van het Jaar, voor de 33e keer in de historie van dit mediavakblad.

In het nieuwe nummer van BM zijn 23 pagina’s gewijd aan Sven Sauvé, inclusief felicitaties van talrijke mediabedrijven. Dat is tevens te lezen in deze pdf.

Bron: BM

Bericht delen