dinsdag 16 januari 2018

Ziggo maakt weer groei door

De Nederlandse breedbandmarkt bleef groeien in het derde kwartaal van 2015, waardoor de huishoudpenetratie van breedband op 92,5 procent stond aan het einde van september 2015. Dat blijkt uit het Dutch Broadband 2015 Q3-rapport van Telecompaper over de breedbandmarkt.

In het tweede kwartaal was nog sprake van een zeldzame daling van het aantal kabelaansluitingen, doordat marktleider Ziggo klanten verloor. Het bedrijf groeide echter weer in het derde kwartaal. Ziggo kreeg er 29.000 aansluitingen bij, maar KPN (inclusief Telfort, XS4All en Edutel) groeide net iets harder met 31.000 nieuwe aansluitingen.

Aan het einde van het kwartaal was Ziggo nog steeds de grootste met een marktaandeel van 43,6 procent.  Het aandeel van KPN groeide met 0,1 procentpunt, om uit te komen op 40,5 procent. Dit is hetzelfde niveau als aan het einde van 2013.

Bron: Telecompaper/Broadcast Magazine

Bericht delen