Article header image

YouTube-fenomeen Mertabi krijgt contract bij RTL

YouTube-fenomeen Mertabi en het multichannel netwerk van RTL (RTL MCN) sluiten een tweejarig contract af. Mertabi is een van de grootste YouTube-filmhelden van dit moment. De hilarische sketches van Mertabi zijn razend populair onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn intussen meer dan 22 miljoen keer bekeken.

Hij heeft over de laatste drie jaar ruim 500.000 trouwe volgers verzameld op verschillende kanalen, zoals YouTube en Facebook. Zijn meest populaire filmpjes behalen ruim 1 miljoen views. Mertabi verwierf zijn online sterrenstatus met name door zijn populaire serie Marokkaan Geeft Rijles, waarin hij als rijinstructeur Mo de vooroordelen over Marokkanen op de hak neemt.

RTL en Mertabi gaan samenwerken om de exploitatie van Mertabi’s YouTube-kanaal te verbeteren en om zijn fanbase nog verder te laten groeien. Bovendien stelt RTL MCN de productiefaciliteiten en expertise van RTL beschikbaar en zet RTL zijn kanalen in voor de promotie van Mertabi’s content.

Bert Habets, CEO RTL Nederland: “RTL bereikt met zijn tv-kanalen en digitale platformen al heel veel verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd zien we dat het kijkgedrag van jongeren snel verandert en RTL zou RTL niet zijn als we daar niet op zouden inspelen. Met de oprichting van een eigen MCN hebben we daar nu een platform voor. Met het tekenen van Mertabi hebben we een zwaargewicht binnen. Hij is het soort talent waar we bij RTL graag in investeren.”

Bron: RTL Nederland

Bericht delen