Article header image

YouTube belicht op Mediafacts Uitgeverscongres

Hoe kun je YouTube optimaal gebruiken als uitgeefmedium? Die vraag wordt door Loek Wermenbol beantwoord in een interactieve presentatie tijdens het Mediafacts Uitgeverscongres op 5 juni. Locatie is De Fabrique in Utrecht.

Wermenbol is CEO van Clipster, het bedrijf met de gelijknamige SaaS oplossing waarmee merken hun eigen custom YouTube-kanaal kunnen creëren, managen en monitoren.

Het gebruik van online video – via met name YouTube – neemt zoals bekend een duizelingwekkende vlucht. Om slechts één cijfer te noemen: in 2017 zal video garant staan voor 69 procent van al het internetverkeer, zo heeft Cisco onderzocht. Doe je als uitgever weinig tot niets met video en je verandert dit ook niet, dan kan alvast een plek in het fossielenmuseum worden geboekt.

Bovendien blijkt uit recent onderzoek dat YouTube het meest ‘engaging’ uitgeefplatform is, ofwel het podium waarop merken de hoogste betrokkenheid van gebruikers realiseren. Hoe meer een publiek bij een merk betrokken is, hoe groter de kans dat aan dat merk geld wordt uitgegeven: door de gebruikers zelf en/of de adverteerders. Laatstgenoemden richten zich steeds meer op de meest betrokken mediagebruikers in plaats van op een amorfe massa.

Lees verder bij Mediafacts

Bron: Mediafacts

Bericht delen