Article header image

XITE zoekt presentatietalent bij H&M

H&M en muziekzender XITE werken samen in de zoektocht naar nieuw presentatietalent voor de online muziekzender. In tien H&M-winkels worden instore audities gehouden. XITE is op zoek naar nieuw talent dat verslag kan doen van het festivalseizoen. H&M en XITE zijn een partnership aangegaan voor het gehele festivalseizoen.

Petra Jansen, Marketing Manager van H&M Nederland: “We waren op zoek naar een concept dat H&M versterkt en de interactie aangaat met jongeren. Na een kennismakingsgesprek met XITE waren we getriggerd. Met ondersteuning van MediaCom en GroupM Entertainment hebben we de #XITEZOEKTVJ campagne opgezet. De campagne is een schot in de roos. Hierdoor realiseren we enorm veel engagement bij de jongeren en koppelen we H&M op een vernieuwende en authentieke wijze aan het festivalseizoen.”

Yolan Post, Marketing & Sales Director International van XITE: “Na het succes van #XITEZOEKTVJ in 2014, ontbrak er nog maar één ding: een partner als H&M. Door middel van prachtige video booths vermomd als H&M pashokjes, is een mogelijkheid gecreëerd om al shoppend auditie te doen voor een droombaan: VJ bij XITE. Ik verwacht een enorme hoeveelheid aan audities en grote betrokkenheid onder de jongeren doelgroep.”

Vorig jaar organiseerde XITE openbare audities via Instagram. Bijna duizend filmpjes werden ingezonden. Na een lange afvalrace met onder andere een officiële casting en een verborgen camerashow bleven twee kandidaten overeind, om vervolgens de strijd met elkaar aan te gaan in de finale op Amsterdam Open Air. Salma Chafouk Idrissi werd uiteindelijk winnaar.

Bron: XITE/Broadcast Magazine

Bericht delen