XITE met programmatic advertising campagne
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Hiermee is XITE de eerste tv-zender in Nederland die advertising via het online model aanbiedt via een ‘lineair’ kanaal.
Hiermee doorbreekt XITE de traditionele vorm van adverteren op televisie en zet hierbij het GRP-model om naar CPM. Mondelez International is met het merk Oreo als exclusive launching partner de eerste adverteerder die vanaf 4 juli gebruikmaakt van programmatic advertising op XITE. Deze samenwerking is tot stand gekomen met mediabureau Carat.
Met online advertising op een lineair kanaal kunnen campagnes bij XITE nu crossmediaal worden ingekocht op zowel televisie als online kanalen. De aandacht wordt hierbij gelegd op de consument in plaats van een specifiek medium. In eerste instantie wordt dit via RON (run-of-network) ingezet. Binnenkort zal dit, in samenwerking met RTL, overgaan op targeted advertising, waarbij specifiek en doelgericht kan worden geadverteerd op basis van geslacht, leeftijd, geografie en zelfs muziekvoorkeur.
Bron: XITE/BM