Article header image

Wilko van Iperen hoofd Digitaal BNN-VARA

Wilko van Iperen (38) is vanaf 1 juli hoofd Digital bij BNN-VARA. Hij wordt verantwoordelijk voor alle activiteiten op de digitale platforms: internet, mobiel en themakanalen. Wilko volgt Rutger Verhoeven op.

Van Iperen was de afgelopen zeven jaar hoofd van de afdeling Digitaal & Innovatie bij de NCRV en, sinds de fusie, bij KRO-NCRV. Daarvoor was hij coördinator van de webredactie bij de Nieuwe Media-afdeling van de VARA. Van Iperen: ‘De afgelopen zeven jaar heb ik bij KRO-NCRV ruim baan gekregen om crossmediale formats te ontwikkelen zoals In Therapie, De Slimste Mens en De Monitor en daar ben ik dankbaar voor. Maar het was tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik heb veel zin om bij BNN-VARA met weer andere genres, doelgroepen en mediamerken aan de slag te gaan’.

Robert Kievit, mediadirecteur BNN-VARA: “Met zo’n 2,2 miljoen unieke bezoekers per week speelt BNN-VARA nu al een grote rol in het digitale domein. Met succesvolle sites als Kassa, 3 Op Reis, DWDD en Spuiten & Slikken en met succesvolle apps als die van Giel, Per Seconde Wijzer en Twee voor Twaalf. Wij zijn blij met de komst van Wilko. Hij is de juiste man om de voortrekkersrol van BNN-VARA te versterken en daarbij te blijven innoveren en te experimenteren op alle mogelijke digitale kanalen die er al zijn en gaan komen in de toekomst.”

Bericht delen