Wereldprimeur SKO met fusiedata
Het is nu mogelijk om uitspraken te doen over het crossmediale bereik van programma’s en videocommercials voor alle personen van 6 jaar en ouder in Nederland. De fusiedata geven inzicht in de overlap tussen kijkers die bereikt zijn via het tv-scherm en via online devices.
Op 21 april is Stichting KijkOnderzoek (SKO) gestart met de levering van een nieuwe, verrijkte dataset aan de markt waarbij de online- en tv-kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd. Met deze eerste release was het al mogelijk om fusiedata te gebruiken voor alle personen van 6 t/m 64 jaar in Nederland. In de afgelopen maanden heeft SKO hard gewerkt aan het in lijn brengen van de weegschema’s in het TV- en Online panel, een vereiste om te kunnen rapporteren over de gehele bevolking van 6 jaar en ouder.
Frans Kok, directeur ai van SKO: “Met het dagelijks leveren van gefuseerde kijkcijfers hebben wij in Nederland de wereldprimeur. Ik ben enorm trots dat SKO wederom vooroploopt bij het innoveren van mediaonderzoek. Op die manier zijn wij in staat om het kijkonderzoek optimaal aan te passen aan alle nieuwe vormen van kijkgedrag.”
Meer informatie over de fusie van de TV en Online kijkcijfers is hier te vinden.
Bron: SKO/BM