Webserie Lekker dan voor en door millennials
maandag 8 oktober 2018

Webserie Lekker dan voor en door millennials

Lykke en Marijn, twee huisgenoten van eind twintig, proberen de jungle van de arbeidsmarkt en alle chaos in hun persoonlijke leven te overleven. De ene is net haar baan verloren en heeft moeite een nieuwe te vinden. De ander is een gedreven jonge advocate die steeds verder verwijderd raakt van haar principes. De tiendelige webserie Lekker dan is vanaf vrijdag 19 oktober te zien op NPO3.nl en volgt het wel en wee van de twee millennials.

Als Lykke (Chloe Leenheer) uit het niets wordt ontslagen bij haar eerste baan komt ze in een zwart gat. Want wat is een carrièretijger zonder carrière? Wie ben je nog als je kansen niet meer voor het grijpen liggen, als je de eeuwige sollicitatiemolen in moet en als je ambitie niveau noodgedwongen teruggebracht wordt naar simpelweg genoeg geld binnenkrijgen om je huur te betalen?

Marijn (Isis Cabolet) heeft altijd een helder doel, een functie voor ogen waar ze naar toewerkt. Ze heeft haar hele leven alles slim uitgestippeld en hard gewerkt. Maar Marijn belandt ‘per ongeluk’ in een affaire met haar bazin en komt er achter dat ze in een gehaaide wereld altijd doordachte keuzes moet maken.

Lekker dan is de eerste in huis gemaakte dramaproductie van AVROTROS en geschreven door Astrid van Keulen die tevens haar debuut maakt als regisseur. Van Keulen: “Ik wilde graag een serie maken waarin millennials centraal staan en een verhaallijn opzetten waar vrouwen gedreven worden door meer dan alleen een man. Meestal worden vrouwen die eind twintig zijn in series gedefinieerd door hun relatie met een partner, hun behoefte kinderen te willen krijgen of te willen trouwen. Ik zie zelden in Nederland een serie die gaat over waar ik mijn mede-millennials mee zie worstelen: Wie wil ik zijn nu ik de arbeidsmarkt op ga? Wie kan ik zijn? Hoe ver durf ik daarvoor te gaan? En wat als ik niet carrière wil maken, wat maakt me dat dan?”

De serie is door AVROTROS opgezet als kans voor jonge makers om zichzelf te laten zien. Het is een serie voor en door millennials. Iedereen op de set, het productieteam, de hoofdcast en het online team is tussen de twintig en begin dertig jaar. Hier is de trailer te zien:

Bron: AVROTROS

Bericht delen