dinsdag 16 januari 2018

WappZapp: het Nederlandse antwoord op Netflix

Na de introductie van Netflix en RTL/Videoland mengt de Nederlandse on demand tv-app WappZapp zich nu ook in de strijd om de Nederlandse on demand tv-kijker. Samen met een groot aantal Nederlandse filmdistributeurs biedt de app een abonnement op het onbeperkt kijken van films, documentaires en Europese series en detectives.

De gratis on demand tv-app heeft zich tot op heden vooral gericht op het inzichtelijk maken van het enorme aanbod van gratis beschikbare video on demand. Gebruikers kunnen in de app uit verschillende bronnen hun eigen on demand tv-avond samen stellen, favoriete shows volgen en zien wat vrienden kijken. In plaats van te zoeken, ‘zapp’ je door het video on demand aanbod en ontdek je zo nieuwe kanalen en programma’s. Volgens de oprichters groeide hierbij ook de vraag naar films en series. “We merken dat de on-demand kijker een andere behoefte heeft dan de traditionele tv-kijker. Zo is er een grote vraag naar kwaliteitsfilms en naar documentaires. Maar ook naar bijvoorbeeld concerten en betrouwbare kids-tv.”, aldus Wienke Giezeman, oprichter van WappZapp. “Om aan deze vraag te voldoen bieden we nu dus ook dit all-you-can-eat abonnement, naast het gratis aanbod.

Eén van de contentleveranciers van WappZapp is A-Film Benelux, de grootste onafhankelijke filmdistributeur van de Benelux. Wilco Wolfers, CEO A-Film Benelux: “Onze Quality Film Collection is een ijzersterk merk en heeft zich al vele jaren bewezen op de dvd markt. Nu gaat de collectie volledig digitaal in een tijd dat andere aanbieders zich profileren met mainstream films.”

De oprichters verwachten binnenkort nog meer video on demand partners bekend te kunnen maken. “Het Quality Film Collection brand past natuurlijk erg goed bij ons. Maar we zijn een open platform naar de huiskamer voor alle film- en tv-makers. Zo ontdek je in WappZapp PLUS bijvoorbeeld mooie Europese producties, de beste docu’s van de IDFA en zijn we in gesprek met de BBC over hun series.” WappZapp PLUS start in april, gaat 7,99 euro kosten en is de eerste 2 weken gratis uit te proberen. Inschrijven kan op WappZapp.tv.

Bron: WappZapp/Broadcast Magazine

Bericht delen