Article header image

WappZapp breidt uit naar België

Video on demand-dienst WappZapp.tv breidt, na de introductie in eigen land van het abonnement voor kwaliteitsfilms en documentaires, binnen een maand al verder uit naar België.

“De eerste reactie zijn goed: de kwaliteit is van hoog niveau en het aanbod wordt goed ontvangen door gebruikers en de pers. Dat geeft ons het vertrouwen om nu te versnellen,” aldus de oprichters. WappZapp wil een Europese speler worden in de video on demand-markt.

WappZapp en het betaalde Plus pakket is per direct beschikbaar in België en wil een Europese speler worden in video on demand voor kwaliteitsfilms en documentaires. Volgens de makers is het dan ook belangrijk dat er snel een breed Europees alternatief opstaat voor video on demand: Er wordt in Europa en Azië zo veel moois geproduceerd, maar deze films en documentaires blijven vaak beperkt tot de eigen landsgrenzen of raken op de Amerikaanse platforms ondergesneeuwd tussen de grote Hollywoodproducties. WappZapp moet het Europese platform worden voor alle filmmakers, waarop snel de juiste doelgroep voor de films gevonden kan worden,” aldus Colin Ellis, een van de oprichters van WappZapp.

WappZapp ziet een gat in de behoefte van consumenten tussen YouTube aan de ene kant en de tv-ervaring aan de andere kant. Waar je op YouTube al snel wordt overspoeld met kattenvideo’s is het aanbod op de tv weer te beperkt en te onpersoonlijk.

WappZapp ondersteunt de opkomende groep online tv-makers die zich in de steek gelaten voelt door de tv-zenders. Deze kunnen via WappZapp wel hun doelgroep bereiken: “Eigenlijk bieden wij voor alle online tv-makers een eigen over-the-top tv-app aan, zowel voor betaalde als gratis video, maar dan binnen de WappZapp app. Hierdoor profiteert iedereen van elkaars bereik.”Zo werkt WappZapp onder andere samen met de Universiteit van Nederland, IDFA TV, Telegraaf TV, Flabber TV en verwacht het binnenkort nog meer samenwerking aan te kondigen.

Bron: WappZapp/Broadcast Magazine

Bericht delen