VoiceCowboys lanceert webshop voor stemacteurs
VoiceCowboys lanceert een webshop voor stemacteurs. Daarmee wordt het castingwerk volledig geautomatiseerd. De Amsterdamse startup zegt hierdoor sneller, voordeliger en beter te kunnen opereren. De tijdrovende castinglijst met tientallen stemmen is hiermee verleden tijd, aldus VoiceCowboys.
Vaak wordt de definitieve voice-over van een film of video geschreven tijdens de eindmontage. Het beeld is dan klaar, maar er moet een werkdag worden gewacht op de stem. Zeker bij Facebook en Instagram kan een dag later plaatsen van content soms mosterd na de maaltijd zijn. Door real-time de beschikbaarheid van een stemacteur te monitoren is VoiceCowboys in staat om een stemacteur binnen 3 uur te leveren. Zo kan dezelfde dag nog een video worden afgemaakt en geplaatst.
Oprichter Dave Leusink: “Voor jonge stemmen is het uitzonderlijk moeilijk om door te breken. Dit komt door de traditionele manier van werken. VoiceCowboys geeft deze talenten wel een kans. Door naast klanttevredenheid ook constant indicatoren als klik- en luistergedrag te meten, zal ons platform veel sneller nieuw talent herkennen dan een castingdirector die in z’n eentje het internet moet afstruinen.”
De initiatiefnemers van VoiceCowboys hebben de ambitie om het platform snel Europees uit te rollen. De omvang van de wereldwijde stemmenmarkt is – mede door de opkomst van online video en luisterboeken – groeiende en bedraagt naar schatting zo’n 12 miljard euro.
Lees hier meer.
Bron: VoiceCowboys/Broadcast Magazine