dinsdag 16 januari 2018

Vice breidt uit naar 51 landen

VICE heeft vandaag tijdens het Cannes Lions Festival een reeks aan internationale deals aangekondigd. In samenwerking met lokale mediapartners wordt het mediamerk voor jongeren verder versterkt en komt de multiscreen-programmering beschikbaar voor kijkers in 51 landen.

 

VICE-oprichter en CEO Shane Smith kondigde een serie van digitale, mobiele en lineaire deals aan met een aantal mediapartners die het internationale bereik van het merk aanzienlijk vergroten en nieuwe doelgroepen, inkomstenstromen vanuit productie, licenties en advertenties en nieuwe lokale studio’s en kanalen opleveren.

De deals lopen uiteen van marktintroducties op drie schermen in India en het Midden-Oosten, en tv-kanalen die 24 uur per dag uitzenden in Australië en Nieuw-Zeeland (als toevoeging aan bestaande digitale en mobiele kanalen) tot op zichzelf staande tv-kanalen in Zuidoost-Azië en een lineair venture in Afrika.

Partners zijn onder andere:

• The Times of India Group (ToI) voor toegang tot de Indiase markt op digitaal, mobiel en tv
• The MOBY Group voor digitaal, mobiel en tv op de Midden-Oosterse markt
• SBS Australia om VICELAND te lanceren in Australië
• Sky New Zealand om VICELAND te lanceren in Nieuw-Zeeland op Sky TV en Sky Mobile
• Multi Channels Asia om VICELAND te lanceren in Zuidoost-Azië
• Econet Media om VICELAND op digitaal en lineair te lanceren in Afrika
• Groupe V Media om VICELAND te lanceren in Québec en Franstalig Canada

Bron: VICE/Broadcast Magazine

Bericht delen