Article header image

VICE breidt uit met VICE Money en Student Guide

VICE Money is een nieuw economisch platform van VICE waar jonge mensen terecht kunnen voor lokaal nieuws en verhalen over geld en de economie. VICE Money brengt een brede selectie van verhalen over de economie van de toekomst, Nederlands ondernemerschap, globale en lokale thema’s en de cultuur rondom geld.

VICE speelt hiermee in op het gebrek aan informatievoorziening over dit soort onderwerpen in de taal van deze generatie. ING is de eerste grote partij die de kracht van VICE Money erkent en komend jaar investeert in de ontwikkeling van branded content. VICE Money heeft een klinkende start gehad met meer dan 250.000 unieke bezoekers in de eerste twee weken en een groei van vijftig procent op social media.

Duizenden millennials gaan na de zomer voor het eerst in de stad wonen om te studeren – wat gepaard gaat met de nodige spanningen en onzekerheden. Om jonge mensen hierin te begeleiden lanceert VICE in deze periode de Student Guide die over alle platformen van VICE wordt uitgerold. Platform breed brengt VICE artikelen en video’s over het studentenleven, hoe om te gaan met een eeuwig tekort aan geld en de onzekerheid die daarbij komt kijken. De krachten van alle VICE redacties zijn gebundeld om met deze artikelen aanwezig te zijn op plekken waar de doelgroep zich bevindt.

VICE wil met de Student Guide partners aan  zich binden die willen communiceren met de – doorgaans moeilijk te bereiken – studerende millennials. Dat kan met bijvoorbeeld fixed platform branding, contextual advertising, op maat gemaakte branded content en media activatie via desktop, mobile en TV.

Bron: VICE/BM

Bericht delen