dinsdag 16 januari 2018

Viacom maakt content mobiel beschikbaar

Viacom lanceert Viacom Play Plex, een verzameling mobiele tv-apps waarmee smartphone- en tablet-gebruikers over de hele wereld toegang krijgen tot de content van internationale tv-merken. De consument kijkt hiermee waar en wanneer hij wil naar onder andere Comedy Central, MTV, Nickelodeon en Spike.

 

Er komt een Play app voor elk van Viacom’s grote internationale tv-merken waarmee video-on-demand (VOD) content wordt aangeboden op basis van het huidige programma portfolio. Ook live events en games worden onderdeel van het aanbod. Viacom voert gesprekken met distributiepartners om de Viacom Play apps lokaal te lanceren. Vanaf het vierde kwartaal van 2015 komen de Viacom Play apps beschikbaar in alle 180 landen waar Viacom tv-zenders bezit en exploiteert.

Bob Bakish, President en CEO van Viacom International Media Networks: “Viacom Play Plex geeft ons flexibiliteit in het aanbieden van onze content. De apps zijn ontworpen om onze lineaire tv-zenders en onze samenwerkingsverbanden met bestaande distributiepartners aan te vullen zodat wij gezamenlijk de entertainment-ervaring van hun abonnees kunnen uitbreiden en verbeteren. Daarnaast biedt het nieuwe distributiemogelijkheden. In de snelgroeiende sector van mobiele tv geeft het ons de unieke mogelijkheid om meer persoonlijke entertainmentdiensten aan te bieden en een grotere keuze voor de consument te creëren.”

Voor ieder Viacom-merk wordt een Play app gelokaliseerd voor het land waarin het ter beschikking wordt gesteld, zowel in taal als in beschikbare content. Zo krijgen gebruikers toegang tot Viacom’s hitseries als SpongeBob SquarePants, Catfish en Lip Sync Battle. Mobiele tv-kijkers kunnen straks overal gebruikmaken van een intuïtieve op video gerichte gebruikersinterface met een video-speler. Het algoritmische menu kan zich aanpassen aan hun smaak en de apps geven de mogelijkheid om content te delen via e verschillende sociale media. Viacom Play Plex komt beschikbaar in zowel iOS als Android.

Bron: Viacom/Broadcast Magazine

Bericht delen